Základy TikToku : Jak tvořit obsah, který osloví publikum

PADIMA
Jul 11, 2024By PADIMA

Tiktok je jednou z nejrychleji rostoucích sociálních sítí, která v dnešních dnech v podstatě válcuje internet a dokáže přinést řadu sledovatelů. Abyste na této platformě dokázali vyniknout, je důležité znát několik tipů a rad, jak toho lze dosáhnout.

1. Obsah – doporučuje se pořizovat krátká videa (cca 15 - 60 sekund). Obsah videí, který dokáže být nejvíce v trendech jsou především videa, která jsou vzdělávacího obsahu či DYI videa. V případě, že jste tvůrce, obsah je samozřejmě na Vás. Důležité však je tvořit jej zajímavou a kreativní formou a také být originální. Přece, kreativitě se meze nekladou.

2. Konzistentnost v postování – pravidelnost v přidávání příspěvků je doslova klíčem k možnému úspěchu. Ve stručnosti můžeme říci, že čím více toho přidáte, tím lépe. Doporučuje se denní postování, ale opět je to variabilní, respektive záleží na Vás, jak si to nastavíte, důležité je však stále udržet to na pravidelné bázi (minimálně několikrát týdně)

3. Viditelnost - Vaši viditelnost může zvyšovat algoritmus. Pro podporu algoritmu je třeba učinit i svůj podíl úspěchu videa. Algoritmus podporuje videa s větší interakcí. Pod interakci spadají lajky, komentáře či sdílení. Čím více těchto faktorů Vaše video obsahuje, tím více Vás algoritmus podpoří. Nebojte se používat i hashtagy (vlastní, ale klidně i #fyp, #ForYou).Chytit se ledajakého TikTok trendu je také dobrou možností, která může vystřelit správným směrem.

4. Interagujte s publikem -  interakce s publikem je také velmi důležitá. Aktivní odpovědi na dotazy či podněty Vašich diváků. Je dobré reagovat i na negativní komentáře, ale zachovat si úroveň a reakci brát s nadhledem. I hate komentář je komentář. Tento druh komentářů, i přesto, že je negativní, tak určitým způsobem zvyšuje pozornost kolem Vašeho obsahu. Ve zkratce, buďte připraveni reagovat a ukázat, že si ceníte každé zpětné vazby.

5. Využívejte Call To Action – ve stručnosti řečeno, vyzvěte své diváky k nějaké akci ( like, komentář, follow, odpověď na Vaši otázku či použití určitého hashtagu). I toto dokáže ovlivnit interakci lidí s Vašimi videi.

6. Správný timing – sledujte, ve kterých časech přidání Vašich videí máte největší dosah či interakce a snažte se přizpůsobovat tomuto času. Případně si stanovte jeden konkrétní čas, který považujete za vhodnou alternativu. Není to nutnost, ale může to pomoci.

7. Vaše autentičnost – v neposlední řadě je hlavní být autentický a pořád sám sebou. Diváci dokáží ocenit upřímnost a přirozenost autora. Otevřenost dokáže vybudovat dobrý základ určitého vztahu s komunitou, ale to už samozřejmě závisí i na Vašich cílech ve vztahu s Vašimi diváky.